Promotiefilm laten maken
Een promotiefilm of promotievideo wordt zoals vanzelfsprekend ingezet wanneer je iets wil promoten, zoals een (nieuw) product, een (nieuwe) dienst, een aankomend event, etcetera. Een promotiefilm laten maken? Er zijn tal van doeleinden waarvoor je deze zou kunnen inzetten.
Waarom is het kiezen van de juiste stijl en vorm van een promotiefilm belangrijk?
Een promotiefilm laten maken, het is een prikkelend middel om jouw boodschap over te brengen door de combinatie van beeld en geluid. Maar, het is extra prikkelend en effectief wanneer jouw promotiefilm de juiste vorm en stijl heeft. Elke boodschap, elk bedrijf, elk merk, product of dienst is uniek en eigen, en heeft waarschijnlijk ook al een eigen communicatiestijl. Daarom is het belangrijk om de boodschap in jouw videoproductie op de juiste manier te communiceren, zodat het aansluit bij het doel en de doelgroep.
Wat houdt de vormkeuze in?
Een juiste vorm bij een promotiefilm laten maken gaat over keuzes over welk sóórt film het wordt. Brengen we jouw boodschap bijvoorbeeld in vorm van een videofilm, een animatiefilm, een documentaire-achtige vorm of een korte fictiefilm? Een poëtische of abstracte vorm, een reportage of een mix van verschillende vormen?
Wat houdt de stijlkeuze in?
De stijlkeuze bij een promotiefilm laten maken gaat veel meer over de manier waarop jouw film wordt geuit.
Je kunt bijvoorbeeld informatie met humor brengen, of juist meer een gevoelige snaar raken bij de kijker. Je kunt iets in rustige sferen promoten, of juist een vlotte en rumoerige stijl hanteren. Maar ook in het design zijn er oneindig veel stijlen en combinaties mogelijk. Flatdesign, 2d, 3d, een strakke infographics stijl of juist een losse tekenstijl, illustratief, iconisch, organisch of juist statisch… Je kunt het zo gek niet bedenken of combineren.
Brainstorm
De ene keer is het even zoeken naar een juiste vorm en stijl die het beste aansluiten bij het onderwerp, en soms is het al kraakhelder in welke vorm en stijl jouw promotiefilm zou moeten worden gegoten, door bijvoorbeeld al bestaande andere uitingen.
Gelukkig hoef je het niet allemaal zelf te bedenken. Wanneer jij eerste ideeën hebt voor het ontwikkelen van een film, kunnen wij aan de hand daarvan in samenwerking met jou als opdrachtgever onze hoofden breken over een juiste vorm en stijl voor jouw film, en uiteraard de uitwerking ervan verzorgen. Een eerste gezamenlijke brainstormfase waarin we ook het doel en de doelgroep inzichtelijk maken is bij ons altijd vrijblijvend.
Follow us
Find us
Van Kinsbergenstraat 7h
1057 PJ Amsterdam