Explanimation laten maken: hoe werkt dat?
Een explanimation laten maken en benieuwd hoe dat werkt? We leggen het je uit, aan de hand van het doel daarvan en bijvoorbeeld de gemiddelde lengte daarvoor. Vanuit onze uitgebreide ervaring. Voor bijvoorbeeld het BKR, voor De Bètacanon en voor Yarden.
Wat is een expanimation?
Een explanimation is een ander woord voor een uitlegvideo of een uitleganimatie. We gebruiken video om een concept, een product of een merk uit te leggen aan de doelgroep. Met begrijpelijke beelden en ondersteunende muziek en geluidseffecten. En eventueel met een voice-over, om het plaatje voor de kijker compleet te maken.
Het doel van een explanimation
Wat is het doel van een explanimation? Je kunt die laten maken om de kijker duidelijke uitleg aan te bieden. In een video, omdat veel mensen liever ergens naar kijken dan dat ze een stuk lezen. En vooral bij complexe producten of situaties is het de moeite waard om het schematisch weer te geven.
Op die manier dragen we met de explanimation die je wilt laten maken vooral bij aan duidelijkheid. Duidelijkheid over het concept of het product, door dat op een korte en bondige manier goed uit te leggen. Uiteraard op basis van jouw wensen als opdrachtgever, bijvoorbeeld als je merkt dat het bekende kwartje nog niet valt bij de doelgroep. Een explanimation is dan uitermate geschikt om daar verandering in te brengen, zodat je jouw boodschap op de gewenste manier kunt overbrengen.
Laten maken: wat is de ideale lengte?
We gaven het al aan, de explanimation die je kunt laten maken is kort en bondig. En daar kiezen we niet zomaar voor, want het heeft te maken met de spanningsboog van de gemiddelde kijker. Die is niet veel langer dan één tot anderhalve minuut.
Dat biedt voldoende ruimte om belangrijke informatie voor het voetlicht te krijgen. En maakt het mogelijk om de aandacht goed vast te houden, zodat de boodschap goed op de kijker overkomt. We streven altijd naar een zo kort mogelijke explanimation of uitlegvideo, waarin we toch de belangrijkste elementen uit de boodschap overbrengen. Less = more, omdat het de volledige aandacht van de kijker krijgt en daardoor een stuk beter blijft hangen.
Tip: dankzij de combinatie van tekst, beeld en een voice-over kunnen we in korte tijd veel informatie overbrengen. Extra benadrukt dankzij de diverse kanalen, om daarmee de juiste informatie bij de kijker achter te laten.
Explanimation laten maken: meer informatie
Een explanimation laten maken en benieuwd naar de concrete mogelijkheden of kosten? Neem contact met ons op, dan vertellen we je er graag meer over.